Stronghold Crusader X – Boston Arrow Storm

Erő, kitartás, bátorság, fegyelem.

Stronghold Crusader épületei:


Ipari épületek:

Favágó

Favágó

Már rögtön a játék elején építs néhány favágó kunyhót, mivel fára a legtöbb épület és építmény felépítéséhez szükséged lesz. Ezeket az épületeket mindenképpen érdemes a fák közvetlen szomszédságában felépíteni, mivel a favágó idejének nagy részét a kunyhója és az erdő közti ide-oda sétálgatás teszi ki. Miután a favágó elfoglalta kunyhóját, megkeresi és kidönti a legközelebb eső fát, majd nekilát azt feldarabolni. Mikor három faröng összegyűlt már, akor fogja ezeket és visszaviszi a kunyhójába, ahol deszkákat fűrészel belőlük. Ha ezzel is elkészült, fogja a deszkákat és elviszi őket a raktárba. Amennyiben a raktár tele van, és már semmi sem fér be oda, a favágó addig ácsorog az elkészült deszkákkal a kunyhója előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely a raktárban.

Kőfejtő

Kőfejtő

Itt történik az erdőépítési munkálatokhoz nélkülözhetetlen kövek kifejtése. Kőfejtőt csak oda lehet telepíteni, ahol nagy csoport sziklát látni a térképen. Amint mindhárom kőfejtő munkás megérkezett, azonnal nekilátnak a nyerskövek kifejtésének, majd azok használható kőkockákká történő kifaragásának. A kész kőkockákat a kőfejtő mellett helyezik el egy nagy rakásba. Amint a kőrakás elér egy bizonyos méretet, a munka szünetel egészen addig, amíg fel nem szabadul egy kis hely. A kész kövek raktárba történő szállításához ökrökre lesz szükséged, így mindenképpen létesítened kell egy ökör karámot is.

Ökör karám

Ökör karám

Az ökrökkel történik a kifaragott kövek elszállítása a kőfejtőből a raktárba. Minél több ökröd van, annál gyorsabb lesz a szállítás, és annál gyorsabban építheted fel várad védőműveit. Miután az ökörhajcsár megérkezett, azonnal munkához lát, és felpakolja a köveket az állatokra. Egy ökör egyszerre nyolc követ bír el. ha a kövek felrakodása megtörtént, a hajcsár útnak indítja a szállítmányt a várba, persze csak akkor ha van még üres hely a raktárban. ellenkező esetben addig vár a megrakott ökörrel, amíg fel nem szabadul egy kis hely a raktárban.

Piac

Piac

A piac elengedhetetlen ahhoz, hogy birtokod gazdasága olajozottan működhessen. Amint felépült a piac, kereskedők jelennek meg a váradban, hogy különböző árukat adjanak-vegyenek. A piac épületére kattintva megnyílik a kereskedelem-panel, ahol megjelenik a kereskedők áltan eladásra kínált áruk listája. Ezt mindig érdemes alaposan végigtanulmányozni, mielőtt eldöntenéd, hogy mit veszel, illetve mit kínálsz fel eladásra.

Raktár

Raktár

Az aranyon, élelmiszeren és fegyvereken kívül minden nyersanyag és készárú a raktárban kerül tárolásra. A raktár minden esetben a vártorony mellett található, hogy könnyebb legyen megvédeni. Minden további raktárat ehhez az első raktárhoz kell hozzáépíteni, szóval hagyj elég helyet a bővítéshez. Egy a raktárra vetett gyors pillantással könnyen felmérheted, hogy körülbelül milyen mennyiség áll rendelkezésre az egyes nyersanyagokból ill. termékekből. A pontos mennyiségek megtekintéséhez csak kattints a raktár épületére; a megnyíló panelen minden részletesen fel van tüntetve.

Szurokkotró telep

Szurokkotró telep

A szurkot egyaránt lehet használni olajos árkokban és az olajfőzőkben. Mindkét felhasználási mód a vár védelmét erősíti ostrom esetén. A szurokkotró telepet a mocsárnak arra a részére lehet felépíteni, ahol fekete olaj bugyog a felszínre. A szurokkotró munkás, rögtön, beköltözése utána nekiáll kikotorni a mocsárból az értékes nyers szurkot, majd leszállítja a raktárba.

Vasbánya

Vasbánya

A komolyabb fegyverekhez már vasra is szükség van. Vasbányát oda lehet telepíteni, ahol a hegytetőn rozsdabarna színű sziklákat látsz. Egy bányában két bányász dolgozik, akik megérkezésük után azonnal munkához látnak. Egyikük kifejti és kiolvasztja a vasat a kőzetekből, míg a másik leszállítja a nyersvasat a raktárba, persze csak akkor, ha nincs még tele.

Mezőgazdasági épületek:

Almáskert

Almáskert

A mezőgazdasági termelést folytató farmok közül az almáskert a legnagyobb kiterjedésű. Amikor az almák megértek, a gazda leszedi őket, és a magtárba szállítja a termést, ezzel is egy újabb élelmiszerrel hozzájárulva munkásaid ellátásához. Az almáskertet a termékeny mezőségekre kell telepíteni.

Gabonafarm

Gabonafarm

A gabonafarmok jelentik az élelmiszertermelés alapját a játékban. Amint felépül a farm épülete, a földműves már be is költözik és nekiáll elvetni a magot, gondozni a vetést, és végül learatni a termést. A learatott gabonát a raktárba szállítja, ahonnan az a malomba kerül, ahol pedig lisztté őrlik. A gabonafarmokat a termékeny mezőségekre kell telepíteni. Ha a gabonafarmot túl messzire telepíted a vártól, akkor előfordulhat, hogy nem sikerül időben learatni az egész termést, és a kalász rohadásnak indul.

Komlóföld

Komlóföld

A komló a sörgyártás alapanyaga. Amint felépül a farm épülete, a földműves már be is költözik és nekiáll elvetni a magot, gondozni a vetést, és végül learatni a termést. A learatott komlót a raktárba szállítja, ahonnan az a sörfőzdébe kerül, ahol sört főznek belőle. A komlóföldeket a termékeny mezőségekre kell telepíteni. A megérett komló egy idő után rohadásnak indul, ezért ha a farmot túl messzire építed a vártól, akkor előfordulhat, hogy nem sikerül az egész termést időben betakarítani.

Tehenészet

Tehenészet

A tehenészetben készül a sajt. Amint elkészült az épület, a tehenész beköltözik, és máris nekilát a szarvasmarha tenyésztésnek. Amikor három tehén eléri a megfelelő kort, a tehenész elkezdi őket fejni, majd az így lefejt tejből sajtot készít. Amint elkészült a sajttal elszállítja a magtárba, persze csak akkor, ha van elég hely. A szarvasmarha tenyésztés egyetlen hátulütője a bőrpáncél gyártás, ugyanis a tímárok folyamatosan viszik el a teheneket, hogy lenyúzott bőrükből bőrpáncélt készítsenek. A tehenészet a termékeny mezőségekre kell telepíteni.

Vadászkunyhó

Vadászkunyhó

A szarvas vadászat az élelemszerzés gyors és egyszerű módja. Ha az erdőben bóklászó vadász egy szarvascsorda nyomaira bukkan, azonnal a zsákmány után ered. Miután sikerült leterítenie áldozatát, visszaviszi a szarvast a vadászkunyhóhoz, ahol feldarabolja. Az így feldarabolt húst azután elviszi a magtárba, ahol a különböző élelmiszerek tárolása és kiosztása történik. Ha a magtár épp tele van, a vadász addig várakozik zsákmányával kunyhója előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely. Ha túl sok vadászkunyhót építesz, azzal azt kockáztatod, hogy túlságosan is megcsappan az erdei vadak létszáma.


Várépületek:

Fegyverraktár 

Fegyverraktár

Itt tárolják a fegyvereket és a páncélokat. A fegyver és páncélkészítő iparosok ide hordják az elkészült termékeket, de itt hagyni csak akkor tudják, ha van elég hely a raktárban. Egy ilyen fegyverraktárban egyszerre négyféle fegyvert lehet tárolni, összesen ötven darabot. A fegyverraktárat is lehet bővíteni, ehhez építs még egy fegyverraktárat közvetlenül a már működő raktár mellé. Ahogy az újonc besorozása folyik a kaszárnyában, úgy fogynak el a fegyverek és páncélok is a fegyverraktárból.

Kaszárnya

Kaszárnya

A különböző katonai egységek felállításához mindenképp építened kell egy kaszárnyát. A kaszrányára kattintva azonnal megnyílik a sorozási panel. Ha van elég szabad paraszt a tábortűz körül, és a fegyverraktárban is van a szükséges fegyver(ek)ből, akkor csak kattintsunk rá a besorozni kívánt egység típusára, és a csapatok már rendelkezésedre is állnak. Ahogy a különböző harci egységek ikonjai fölé állasz az egérrel, azonnal kivilágosodik a besorozásukhoz szükséges fegyver képe is. Az újönnan betanított katonák a tábortűz körül jelennek meg, majd szépen átballagnak a kaszárnyába, ahol a kaszárnya épülete előtt levő gyakorlótéren gyülekeznek.

Zsoldos központ

Zsoldos központ

A zsoldos központokban lehet arab zsoldosokat felbérelni. A központ épületére kattintva megnyílik a sorozási panel. Ha van elég szabad paraszt a tábortűz körül, és elég arany a kincstáradban, akkor nincs más dolgod, mint rákattintani a felbérelni kívánt egységre, és azok máris a rendelkezésedre állnak. A különböző típusú harci egységek költsége azonnal megjelenik, amint rájuk állsz az egérrel.

Városi épületek:

Ciszterna

Ciszterna

A vízzel teli ciszternák ugyan úgy működnek, mint a kutak, azzal a különbséggel, hogy nem egy, hanem három ember gondoskodik a karbantartásáról. Ennél fogva sokkal hatékonyabban is használható tűzoltásra, mint egy egyszerű kút.

Gyógyszertár

Gyógyszertár

Amint beköltözik a füvesember, azonnal nekilát különböző gyógyfüvek termesztésének, és gyógyitalok, balzsamok kotyvasztásának, amivel meg tudja aztán gyógyítani a betegeket. A füvesember jelentősége akkor nő meg igazán, amikor járvány pusztít a várban, vagy amikor az ellenség döglött állatokat hajigál be a várba, hogy megfertőzze a védőket. A füvesember idejének nagy részében ide-oda őgyeleg a várba, különböző gyógyfüvek és bogyók után kutatva, de ha valahol betegség üti fel a fejét, azonnal odasiet, hogy meggyógyítsa a betegeket. Minden egyes megépített gyógyszertárral csökken a betegségek és járványok pusztító hatása.

Kápolna, templom és katedrális

Kápolna

Templom

Katedrális

A játékban háromféle vallási épület fordul elő: kápolna, templom és katedrális. Mindhárom épületnek a működéséhez papra van szükség. A papok a várban bolyonganak, megáldva az útjukba eső embereket. Minél több ember részesül így áldásban, annál inkább nő a népszerűséged. Az így kiosztott áldás idővel elveszti pozitív hatását, és az embereknek újabb áldásra van szükségük, ezért aztán egyetlen pap csak korlátozott számú ember áldásáról tud hatékonyan gondoskodni. Ahogy népességed egyre nő, úgy kell egyre több és több vallási célú épületről gondoskodnod, hogy fenn tudd tartani a vallási lefedettséget. A templomok +1, a katedrálisok +2 ponttal járulnak hozzá népszerűséged növeléséhez.

Kút

Kút

A kutak nélkülözhetetlen elemei váradnak, hiszen ezen a száraz éghajlaton fennáll a veszélye annak, hogy tűz üt ki. Amint megépül egy kút, egy kútőr jelenik meg mellette, aki karbantartja a kutat, és figyeli, hogy nem ütött-e ki tűz valahol a közelben. Ha valahol tűz üt ki, a kútőr azonnal akcióba lendül, és vízzel kezdi el locsolni a lángokat.

Lakóház

Lakóház


A lakóház is nélkülözhetetlen eleme a fejlődésnek, hiszen ez határozza meg a lakosság számát. Minél több munkásra vagy katonára van szükséged annál több lakóházat kell építened.



Élelmiszeripari épületek:

Kocsma

Kocsma

A kocsmában juthatnak hozzá a munkások jól megérdemelt sörükhöz. A kocsma akkor kezdheti meg működését, ha a kocsmáros beszerezte a raktárból a sört. Amíg van sör a kocsmában, addig az "működik". Minden egyes működő kocsma után népszerűségi bonuszt kapsz. Ahogy azonban nő a népesség, vele együtt nő az elfogyasztott sör mennyisége, és a sörfogyasztás sebessége is felgyorsul. Ebből kifolyólag a korábbi népszerűségi bonusz fenntartásához egyre több sörre lesz szükség.

Magtár

Magtár

Ebben az épületben történik az élelmiszer tárolása. Létfontosságú épület, amely nélkül az emberek hamar éhen halnának. A magtárra kattintva megnyílik a magtár panel. A panel baloldalán látható az élelmiszerfogyasztás üteme, a jelenlegi élelmiszerkészlet nagysága, valamint az, hogy az adott ütem mellett még mennyi időre elég az élelem. A jobb oldalon található gombokkal szabályozhatod az élelmiszer fejadagok nagyságát. A fejadag nagyságának megváltoztatása hatással van a mindenkori népszerűségedre, valamint élelmiszer tartalékaid fogyási ütemére. Ha például a "Nincs fejadag" opciót választod, népszerűséged ugyan csökkeni fog, viszont élelmiszer tartalékaid nem csökkennek, ha azonban a "Dupla fejadag" opciót választod, népszerűséged ugyan az egekbe szökken, élelmiszerkészleted fogyási üteme viszont drámaian felgyorsul. A magtárat természetesen bővíteni is lehet, ehhez építs közvetlenül mellé még egy magtárat. A magtár panel azt is mutatja, hogy jelenleg hányféle élelmiszert fogyasztanak az emberek. Célszerű többféle élelmiszerrel is kínálni az embereket, mivel ez is növeli a népszerűségedet.

Malom

Malom

A malomban őrlik a gabonát lisztté. Amint elkészül a malom épülete, három molnárlegény érkezik, akik azonnal el is mennek a raktárba, hogy a malomba cipeljék a kévékbe kötözött gabonát. Miután megőrölték a gabonát, a zsákokba töltött lisztet visszaviszik a raktárba, ahonnan azután a pék magához veszi, és kenyeret süt belőle. Egyetlen malom több pékség liszt szükségletét is kielégítheti.

Pékség

Pékség

Itt készül friss kenyér a lisztből. Amint felépül a pékség, máris megérkezik a pék. Ha a malomból már leszállítottak egy pár zsák lisztet a raktárba, akkor a pék fogja magát, és elhoz belőle egy zsákkal. A kisütött kenyeret azután a magtárba viszi. Ha tele van a raktár, akkor addig várakozik a kenyérrel a pékség előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha zökkenőmentesen tud működni ez a folyamat, akkor a kenyér lehet a népélelmezés talán leghatékonyabb módja.

Sörfőzde

Sörfőzde

Itt történik a sör készítése komlóból. Amint felépült a sörfőzde, máris megérkezik a sörfőző, és hogy egy adag komlót a raktárból, és azonnal neki is lát a sörfőzésnek. Amint elkészül a sör, a sörfőző mester a raktárba gurítja a hordókat. Ha tele van a raktár, akkor addig várakozik a hordóval a sörfőzde előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti.

Fegyvergyártó épületek:

Dárdakészítő műhely

Dárdakészítő műhely

A dárdakészítő jó erős lándzsákat és dárdákat esztergál a raktárból ideszállított nyersfából. Amint felépült a dárdakészítő műhely, máris megérkezik a dárdakészítő is. Ha van elég fa a raktárban, a dárdakészítő elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy dárdával, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész dárdával a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Amennyiben már lehet választani, hogy lándzsát vagy dárdát készítsen a mester, a kívánt fegyvernem ikonjára kattintva a következő termelési ciklustól fogva a dolgos iparos már azt a fajta fegyvert fogja készíteni. Ha a dárdakészítő műhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.

Kovácsműhely

Kovácsműhely

A kovács kardokat és buzogányokat gyárt a raktárból ideszállított vasból. Amint felépült a kovácsműhely, már megérkezik a kovács is. Ha van elég vas a raktárban a kovács elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy fegyverrel, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész fegyverrel a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Amennyiben már lehet választani, hogy kardot vagy buzogányt készítsen a kovács, a kívánt fegyvernem ikonjára kattintva a következő termelési ciklustól fogva a kovács már azt a fajta fegyvert fogja készíteni. Ha a kovácsműhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.

Nyílkészítő műhely

Nyílkészítő műhely

Az íjkészítő mester íjakat készít a raktárból ideszállított deszkákból. Amint felépült az íjkészítő műhely, máris megérkezik az íjkészítő is. Ha van elég fa a raktárban, az íjkészítő elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy íjjal, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész íjjal a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Amennyiben már lehet választani, hogy íjat vagy íjpuskát készítsen a mester, a kívánt fegyvernem ikonára kattintva a következő termelési ciklustól fogva az íjkészítő mester már azt a fajta fegyvert fogja készíteni. Ha az íjkészítő műhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.

Páncélkészítő műhely

Páncélkészítő műhely

A páncélkészítő mester páncélokat készít a raktárból ideszállított vasból. Amint felépült a páncélkészítő műhely, máris megérkezik a páncélkészítő mester is. Ha van elég vas a raktárban, a mester elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy páncéllal, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész páncéllal a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha a páncélkészítő műhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.

Tímárműhely

Tímárműhely

Itt készülnek a bőrpáncélok. Amint felépült a tímárműhely, máris megérkezik a tímár, és elkezdi beterelni a teheneket a tehenészetből, hogy megnyúzza őket. Az így lenyúzott tehénbőrt megfelelően kikészíti, bőrpáncélt varr belőle, majd az elkészült páncélt elviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész páncéllal a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Egy tehén bőréből a tímár három bőrpáncélt tud készíteni. Ha problémáid vannak a tehenek szaporodási ütemével, egy időre ajánlatos lehet leállítani a tímár munkáját. Ha a tímárműhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.

Főépület:

Vártorony

Vártorony

A játék legfontosabb épülete a vártorony, és ezt kell legelőször felépíteni. A vártoronyban lakik az uraság, és a vártorony az utolsó menedék ostrom esetén. Ezen kívül természetesen itt található a kincstár is. A bal egérgombbal a vártoronyra kattintva, megnyílik a kincstár-panel, ahol beállíthatod az adó mértékét. A vártoronyban emellett még számos munkás is lakik, (A többiek lakhatásáról további kunyhók építésével kell gondoskodni. Minél nagyobb a vártorony, annál több ember fér el benne.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 15
Tegnapi: 6
Heti: 38
Havi: 116
Össz.: 33 282

Látogatottság növelés
Oldal: Épületek
Stronghold Crusader X – Boston Arrow Storm - © 2008 - 2024 - scxboston.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »